Isnin, 18 Julai 2016

3rd Trimester (Week 27-38)

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh

Fuh.. ni berapa lama nak kena flashback pun taktau.  Harini baru ada mood (rajin) nak menulis. Dalam 3rd trimester ni seingat aku, selera mmg macam apa entah, tiap 2 jam lapar. Tidur malam tak lena, sakit2 badan, kerja pun banyak hari juga ponteng (klinik bapak sendiri kan..), tapi aku tetap semangat untuk berjalan sana sini, masih lagi tawaf shopping complex waktu ni..

Teringat masa checkup dekat klinik, aku tanya bila lagi boleh scan baby, masa tu 32minggu rasanya, disebabkan aku takde buat scan masa 28minggu, aku pun dirujuk utk buat scan. Masa scan tu aku tanya dr "blh tgk jantina tak?", dr tanya tak pernah tengok lagi ke? Aku memang takde checkup tempat lain, so memang tak pernah tengok, dr tu pun scan, dia kata baby kaki tutup, dia kata takpe, scan benda lain dulu, nanti tengok balik. Masa tengok balik tu, dr kata perempuan, hehe. Tapi hati aku kata laki.

Masa 36minggu, aku nak buat 4d scan (which is dah lambat), tapi tak dapat, sbb baby dah besar, scan jantina lagi, sonographer kata confirm perempuan, sbb dia memang tgh bukak kaki, Hihi.

Bila ada checkup kat klinik kerajaan, sekali lagi aku tanya jantina, dr kata mcm perempuan, tapi bila scan hujung2 ni mmg selalunya nampak perempuan pun katanya. Ramai ingat aku bawak baby laki, sebab baby aktif betul, dgn aku yg kuat makan lagi, dan saiz perut.

After all, aku happy je baby perempuan ke laki, yang penting jadi anak soleh/solehah yg mampu doakan aku bila dah dlm kubur nanti. Cerita bersalin aku cerita dalam entri lain ye.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.