Ahad, 10 Februari 2013

Kerja ku

HARI-HARI BEKERJA

Dulu.... masa zaman student,teringin nak kerja,sekarang dah kerja,tak teringin pon nak jadi student. Hahahaa. Tapi post ni nak ceritakan tentang pengalaman bekerja.

Oke, saya ni kerja kat klinik, so, hari-hari tengok muke orang sakit.

Hari pertama kerja, bos suruh basuh tandas, never mind la, sebab bos tu my father, hehehee. Tapi masa tu rase macam 'adoi la,penatnya kerja'. Tapi takpelah, gaji minggu-minggu, so bila da dapat gaji. lupa la penat tu.

Tapi memang kerja kat sini kena banyak sabar, pesakit-pesakit dia, kadang-kadang orang tak kasi datang nak datang jugak, dia kata dia dato' la apa la, kalau dia nenek pon saya tak kesa.

Doktor kat klinik ni ada 2 orang, ayah saya and abang saya, pernah ada orang call, waktu tu ayah saya cuti, dia nak datang, katanya emergency, saya kata anak doktor ada, lepas tu dia kata "saya da biasa dengan doktor,takleh ke mintak doktor datang sekejap,emergency ni..". Nak je saya kata, kalau emergency da nak mati sangat, datang la jumpe doktor mana-mana pon, anak doktor tu pon doktor jugak.. Hish..

Menguji kesabaran kan? Tu baru sikit...

Tu la kan, kita ni customer kena behave ourselves la, memang la customer is always right, tapi kami ni bukan nak layan awak sorang je, ramai lagi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.