Khamis, 25 April 2013

Saya perlu berehat .

السلام عليكم

Sejak kebelakangan ni , terasa macam badan saya dah sampai limit . Terlampau penat kot , saya sedar benda ni semalam , 1st semalam makan pagi je , 2nd tension sebab exam , 3rd malam tak makan nasi , makan ceklat je , 4th sampai ke tengah malam saya working out .

Dah la tengahhari semalam tak makan , dan disebabkan tension exam , saya cari bilik yang kosong dan melompat sana sini untuk lepas geram . Lepas tu ikut kawan kawan jalan Wangsa Walk , balik je dari sana , bila saya duduk , brrrrrr .. Otot kat peha rasa tertarik , and argggghh (byk pulak sound effect) . Tapi sekejap je , so , biar je la . 

Bila saya balik dari kolej pun saya practice , tengah practice tu , pergelangan kaki rasa macam nak tercabut , tapi saya tahan jugak , dan teruskan je . Pukul 6 rehat kejap . Lepas maghrib , baru nak makan , tapi just minum horlicks and tak makan nasi , makan ceklat . Lepas makan , sambung practice , sampai tengah malam , tp taklah non-stop . Dalam pukul 10 lebih camtu kot , tengah practice , tangan terasa macam darah tak sampai (rasa dia macam lengan ni kena ikat , and darah tak dapat sampai ke tapak tangan) . Selain tu , tulang betis pun terasa macam nak patah .

Then , terus saya contact kawan saya , anak doktor (padahal diri sendiri anak doktor) , dia suruh saya stop , tapi sebab saya ni kalau dah start takleh stop , hehe . So , saya jawab kat dia , esok saya rehat sehari . Dia suruh rehat 3 hari (boleh mati bosan camni) , tapi nak taknak kena rehat jugak la . Takut damage kat badan say pulak . Ada orang lain kata , saya kena muscle tare (muscle koyak) . Maybe jugak kot , sebab sejak sejak ni saya asek buat leg split untuk increase flexibilty .

Mesti macam pelik kan , practice apa yang saya maksudkan kat sini ? Heee .. Orang yang rapat dengan saya tau la practice apa ..

Khamis , jumaat , sabtu kena rehat , but I think 50 sit ups are okay right ? Since I dont have to use my leg to do it , aite ?

Tapi sebenarnya saya tak rasa saya boleh berehat , just saya takkan practice berjam jam macam saya biasa buat , maybe kot .. Sorry mekja :P

و الله أعلم

2 ulasan:

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.